tilbage       Foredrag;        "Glade børn med højt selvværd"

Interaktivt foredrag om børn, unge, forældre og selvværd

Der tages bl.a. udgangspunkt i bogen Glade børn med højt selvværd - en forældreguide men også i deltagernes hverdag og erfaringer med børn og unge.

Teksten på b
ogens bagside illustrerer foredragets omdrejningspunkt:

- Glade børn med højt selvværd - en forældreguide
er skrevet til alle de forældre, der gerne vil vide mere om, hvordan de kan støtte deres barn til et højt selvværd.

Som forældre elsker vi at rose vores børn og fortælle dem, hvor dygtige de er. Vi gør det af kærlighed, af begejstring og i bedste mening. Men med en let omskrivning kan man sige, at 'rosen har torne'. Rosen kan i bedste fald støtte dit barn til en større selvtillid, men vidste du, at den ligefrem kan føre til skrammer på selvværdet?

I et letforståeligt sprog guider psykolog Dan Svarre dig til indsigt i selvværdets natur. Ved hjælp af eksempler fra hverdagen viser han, hvordan du med enkle midler kan erstatte rosen og bedømmelserne med dit nærvær og din accept af dit barns livtag med sig selv og verden.

Glæden, oplevelsen af at have værdi, at slå til, at være rigtig, som man er, og være en ligeværdig del af fællesskabet, er målet. Midlet er forældre, som har mod til at finde sig selv og at være sig selv i samvær med barnet. Resultatet er selvværd: Glade børn med højt selvværd!

Af temaer ved foredraget kan bl.a. nævnes:

– om begreberne selvtillid og selvværd – en skelnen

– om at forstå og opbygge selvværd i hverdagen

– om færdigheder og egenskaber

– hvad betyder accept og bekræftelse?

– selvværdets tre grundpiller

– om at opbygge ligeværd i et ligeværdigt fællesskab

– om nærvær og autenticitet

Foredraget har en varighed på ca. 2 ¼  timer inkl. kort pause

Pris fra  kr. 7.500, -        (prisen kan variere i forhold til antallet af deltagere)

Køretidsbetaling:  980, - Kr. / time (forudberegnet i henhold til Google Maps)

Kørsel:    3,80 kr. / km

(N.B. Ved kørsel over Storebælt tillægges ikke betaling for broafgift)

Den endelige pris for foredraget kan derfor variere alt efter, hvor i landet det afholdes.

Foredrag, kurser og workshops over hele landet

Ring gerne på tlf. 48 48 07 21 og få en uforpligtende snak og et tilbud tilpasset dine behov.

tilbage Du befinder dig på   www.foraeldre-skolen.dk